Fan vad kul!: "Varför var det mycket lättare att ha kul när man var liten?"

När jag var liten var det enda som krävdes för att jag skulle vika mig av skratt att jag fick leka flygplan på pappas knän, eller att jag fick kolla på kalle anka på lördagskvällarna. Nuförtiden är jag i och för sig fortfarande ganska lättroad, men jag saknar the good old days när en gubbe i icakön fick mig att fnittra.

Vi växer upp och blir cyniska och tråkiga, men jag minns fortfarande barndomens glada dagar, och speciellt det här spelet.



I vårat gästhus stod nämligen det här spelet och tronade mitt på ett bord. Vi fäktades med spelpinnarna, vi teamade ihop oss och stötte ner alla röda ringar som tillhörde våra föräldrar, och dansade tillhörande segerdanser.

Just det här spelet kommer från Eskilstuna och är skänkt till museet av familjen Alderstrand. Jag hoppas att de hade lika roligt som jag hade med de färgglada ringarna!

När vi för något år sen städade i gästhuset hittade jag igen vårt fina Couronnspel, och jag och min syster började spela igen. Det har nog aldrig varit så fint att känna sig som fem år igen.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: