Gulligt: "Smågulligt"

Smågulligt

En definition, alltså en personlig åsikt. Och när det gäller gulliga saker tänker jag ganska direkt på små saker, alltså inte små i betydelse utan liksom små! Ta tillexempel Converseskor i vad som ser ut som storlek 20, även fast man sett typ 20 par bara måste man ta upp dem och titta närmare...



När det gäller musikinstrument vet jag väl inte om jag skulle säga gulligt rakt av, men det är något speciellt med musikinstrument i miniatyr. Jag som är väldigt musikintresserad har tillexempel tre stycken minigitarrer som är ungefär 30 cm höga hemma. Just därför stannade jag till när jag såg det här minipianot i Sörmlands museums samlingar på Raspen. Det är gjort av svart trä och skänktes till museet 1983 från Eskilstuna. Det har måtten 24,5x20,5x13,5 cm och har ett tonintervall mellan stora A till ettstrukna D.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: