Magi: "Den rullar!"

När man tänker på magi brukar det oftast poppa upp en liten bubbla i huvudet som innehåller häxor och troll, Harry Potter och trollstavar, mörka makter och lite blå ljussken. För mig är magi något helt annat.

När jag tänker på magiska saker så tänker jag på sånt som gör att mitt liv blir lite lättare, ljusare och finare. Magiska saker är silverglitter och stora örhängen, långa nätter med fina vänner, riktigt bra musik och det bästa av allt: cyklar!

Det är nämligen så att den som utvecklade hjulet, och byggde ihop den första cykeln, i alla fall gjorde mitt liv lite mer magiskt. Ända sen jag var liten har jag tyckt att en av de bästa grejer som finns är att få slippa gå, och istället trampa fram på en fin cykel.

Den här söta cykeln tillverkades år 1890, men den verkar vara lite jobbig att glida fram med på Storgatan.



Cykeln är en riktigt magisk grej, den underlättar mitt liv!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: