Va?!: "Eller va?"

Ni vet när man ser en grej och det enda man tänker är ”va?”. Att man verkligen inte kan komma på vad det är för något eller vad saken har för syfte överhuvudtaget. Så kände jag lite när jag såg denna grej.



Nu i efterhand tänker jag att jag antingen måste vara riktigt dålig på att dra snabba slutsatser eller bara är allmänt seg.

Många knasiga tankar for i alla fall genom mitt huvud. Allt från att det var ett alien-ägg från yttre rymden till en medeltida fotboll. Men ack så fel jag hade.

Svaret är att det är en kanonkula. Jag måste ha alldeles för vild fantasi för att inte se det uppenbara. Man vet inte vart denna kanonkula kommer ifrån, bara att den upphittades utanför Griskär av en fiskare på 20-talet.

Tyckte att mina förslag var lite roligare…



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: