Fulsnygg: Huvudlöst?



Något som jag har väldigt svårt för är statyer, som i de flesta fall är till för att ”hedra” gudar eller ”viktiga” personer som verkligen har lyckats i sina liv.

Denna skulptur skall föreställa guden Jupiter, som var konungen över alla gudar i den grekiska mytologin.  Varför huvudet är avsågat vet jag inte, antingen är det ett buskap av hat, eller så är det kanske ett budskap av att guden är extremt mäktig och att han klarar sig utan sitt huvud.

Jag beundrar faktiskt denna skulptur. När jag tänker på att det är någon eller några som har lagt ner massor med energi på att skapa den så känns den faktiskt rätt så grym, men jag är inte den killen som stannar och granskar statyer på min semester i grekland direkt.

Statyer är ändå en konst, precis som allt annat som man skapar, och alla har förstås olika intressen inom konstens enorma räckvidd. Mitt konstintresse pekar totalt åt musik. Det är min konst.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: