Fulsnygg: Over the top



Det känns som att jag nästan bara skriver om hattar. Jag kan inte hjälpa det, det är något fascinerande över dem.


Det finns så mycket variationer av hattar med allt från kepsar till cylinderhattar. Och det är den sistnämnda hatten jag hade tänkt att skriva om idag, för den är nästan definitionen av "fulsnygg".

Cylinderhatt är nog inget jag själv skulle bära men om jag skulle se någon som gled runt på stan med en skulle jag tycka det var ganska ballt. Lite alternativt sådär. Fast man ska nog inte ta det till överdrift och ha på den varje dag, over the top så att säga. haha fattar ni? over the top? top hat? Alltså som en cylinderhatt? nej gud, jag måste ha världens sämsta humor.

En snubbe som brukade använda sig av en cylinderhatt var Fred Astaire som var en amerikansk dansör och skådespelare. Han till och med medverkade i en film som heter Top Hat, som kom ut 1935. Och man kan inte säga att cylinderhatten inte passar honom. Kolla bara hans drömmande blick och charmiga leende, han kan göra en relativt ful hatt snygg.




Postat av: Anonym

Sjukt snygg höghatt du har på bilden. Är den din, vart har du hittat den? Jag är en höghatts nörd och samlar på dem. Har 28 st här hemma. Cylinderhattar och operahattar.



Kul blogg för övrigt!



Sara

2011-03-04 @ 12:48:57
URL: http://www.ulfsdotter.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: