Saker jag hatar: Do you want the truth or something beautiful?



Även om det ser ganska coolt ut att ha en cigg hängandes i mungipan så är det faktiskt inte så coolt att skaffa sig lungemfysem. Om cigaretten hade lanserats som produkt först idag så hade vi nog sett ett enormt motstånd mot cancertriggaren ciggen. Detta eftersom vi nu idag vet vi sanningen och sanningen kan inte gömmas bakom en vacker och ”cool” fasad.

 

Att rökning är farligt vet faktiskt varenda kotte så det ska jag inte tjata om. Nej istället vill jag säga ett par ord om hur chockerande det är med oss människor, om hur lite hänsyn vi tar till andra. Okej om man nu vill skada sig själv, men snälla! De andra då? De som faktiskt inte vill dö i förtid på grund av lungcancer eller liknande? 

 

Jag såg en tjej en gång, jag log emot henne eftersom jag såg att hon var gravid (riktigt höggravid, en så kallad ”big mama”). För visst blir man glad när man ser att någon annan har glädje att se fram emot! Sen såg jag ciggen. Då log jag inte mer. Hur fan kan man göra så mot sitt ofödda barn? Jag fattar inte.

 

En annan respektlös sak kan vara på tunnelbanan i Stockholms underjord, vem sjutton är så urbota dum att röka en fet cigg i den trånga och kvava tunnelbanevagnen? Ska det inte räcka med den fjortisstinkande parfymen och allt äckligt matos från grannens kebabrulle? Blä! Okej om du som rökare nu gillar den lukten, men hallå, det gör faktiskt inte resten av oss i vagnen? 

 

Du som rökare vill antagligen ha något vackrare än den hårda sanningen, men sorry sanningen är sann. Du får ta den, dra in den i dina lungor och du får acceptera konsekvenserna av din egen dumhet. In your face! Ta för fasiken askfatet och använd det till vad det är till för. Fimpa ciggen och bli vackrare än nånsin!


Postat av: Jennie

Bra rutet! ;-)

2010-04-06 @ 10:49:35
Postat av: Max

Bra inlägg Viktoria :)

2010-04-06 @ 22:59:31
URL: http://www.sn.se/bloggar/maxafklercker

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: