Saker jag hatar: Matlagning



Jag tror att jag skulle kunna nomineras till en av världens sämsta matlagare. Jag har verkligen inget sinne för matlagning och det känns inte speciellt bra vill jag säga. Maträtter i ugn och mikro brukar inte vara något problem, men det räknas inte som att laga mat tycker jag.

När jag lagar mat blir det alltid något fel. Antingen är makaronerna överkokta eller hårda, eller så är de smaklösa från salt, eller så smakar dem bara salt. Det känns som att makaroner är en självklarhet att kunna göra och att få ett resultat som smakar någorlunda bra, men inte jag inte.

Något som jag är ännu sämre på att göra är blodpudding, som kanske är en av de enklaste alternativen när man är i behov att göra något ätbart snabbt, eller helt enkelt när latheten har tagit över. Mina blodpuddingar får antingen en smak karaktär av bränt eller av rå blodpudding.

Men som försvar kan jag väl säga att jag inte lagar mat speciellt ofta, vilket såklart betyder att jag inte har lärt alla detaljer riktigt än. Om lite mer än ett år tar man studenten, det är dags att ta tag i sin matlagnings ”karriär”.

När jag nått målet till en riktig matlagare ska jag bjuda mina vänner på en riktig finmiddag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: