Saker jag hatar: Ouch mitt finger!



Alltså egentligen har jag ingenting emot symaskiner i sig. Speciellt inte den här sortens, det blev bara den eftersom det var den som mest liknade den jag ska skriva om.

Det vore väl i så fall lite småkonstigt eftersom jag i ett tidigare inlägg (http://youthhood.blogg.se/2009/august/vardefulla-saker-ta-vara-pa-dina-minnen-du.html#comment) skrivit om precis samma symaskin men då på temat ”värdefulla saker”. Nålar, visst är de ganska skrämmande och så men egentligen är det inte nålar jag hatar heller. Men något jag däremot kan känna en viss rädsla för är dessa kombinerade = en syende symaskin med en nål som går i 120!

Anledning? Så enkel som att jag en gång fastnat med pekfingret under en symaskinsnål. Usch, ryser lite varje gång jag tänker på det. Det var på syslöjden i fyran/femman nån gång då jag skulle hjälpa en kompis som skulle sy något med att styra tyget då han trampade på pedalen. Att detta inte gick speciellt bra när jag skulle svänga på tyget och han körde på i samma fart är väl inte speciellt svårt att räkna ut…

Som tur gick nålen inte så långt och det var inte så farligt som det kändes då, men ändå, symaskiner in action kan vara lite läskiga. En sak jag hatar? Att göra mig illa!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: