Samma sak: Caution, hot surface!

Hmm jag tror aldrig jag riktigt har reflekterat över en spis någon gång… Innan idag alltså, så nu gäller det sätta sig ner och ta en funderare…



För två somrar sedan var vi ute på båtsemester och när händelsen jag ska berätta om inträffade var vi ungefär två timmar utanför Visby hamn. Jag och Oscar stod och lagade mat på gasspisen (okej då, nu misslyckades jag lite med återkopplingen eftersom den på bilden inte var en gasspis men ändå) och det gick väl bra och så tills jag var ganska färdig och skulle lägga tillbaka stekpannan. Eftersom jag stått och stekt köttbullar i den ett tag var den ju ganska skitvarm så när jag var på väg att stoppa in dem bland de andra kastrullerna var det inte så konstigt att mamma blev sur. Och det var väl tur, och faktum är att jag nu i efterhand inte fattar varför jag inte tänkte mig för innan, men man lär sig som sagt av sina misstag.

I alla fall. Mamma ryckte den skållheta stekpannan ifrån mig för att gå och skölja av den i kallt vatten. Viktig notis här: vi var på en båt som i och för sig är stor för att vara en familjebåt men med ändå ganska trångt om plats, och dessutom var vi ju ute på havet. En liten våg som vi var väldigt oförberedda på gjorde att den stekheta stekpannan som mamma höll i nu istället trycktes mot min blottade underarm. Och AJ! Vad ont det gjorde!

Resultatet blev tre ”prydliga” mellanstora och varfyllda brännblåsor strax på utsidan av armbågen och jag tror faktiskt att man fortfarande någorlunda kan urskilja var den värsta skadan var. Nu blev det här ju egentligen inte speciellt mycket om en spis men man kan alltid se det som vår gasspis var boven i dramat från början. Som värmde upp stekpannan alltså. Men det var i alla fall det ända minne som jag kom på nu som jag kunde relatera till en spis…



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: