Samma sak: Jag gillar inte spisar



En spis säger mig inte så mycket, dom finns mest bara där. En sån där bra-att-ha-sak. Eller mer nödvändigt att ha snarare. Jag kan komma på ungefär tre grejer jag associerar med en spis.

Först sådana där usla skämt om kvinnor och spisar, att de borde vara fastkedjade där och liknande. Nu tycker inte jag dom är usla på grund av att de ska vara "förnedrande" eller liknande, de är bara dåliga och gamla. Kom på något nytt liksom.

Sen tänker jag på matlagning, och min brist på kunskap inom det området. Jag kan göra makaroner med ost eller nudlar. Det kommer jag inte komma långt med den dag jag flyttar hemifrån. Se! Kvinnor-vid-spisen-skämt håller inte, alla kan faktiskt inte laga god mat. Även om jag skulle vilja kunna.

Till sist tänker jag på mina irriterande tvångstankar. Jag har värsta grejen att allt i huset måste vara säkert innan jag går utanför dörren, för jag skulle inte kunna ha på mitt samvete om huset brann ner. Så därför måste jag gå upp en kvart tidigare varje vardag för att ha tid att gå runt och inspektera så allt är avstängt. Då är spisen det viktigaste momentet också. Där står jag minst fem minuter och kollar så att alla plattor är avstängda. Det är inte roligt, men better safe than sorry, typ.

Kanske är det därför jag inte gillar de där skämten? För att jag känner mig fast där varje dag, motvilligt. Spisar är sämst helt enkelt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: