Om jag vore gammal: Kunna göra precis vad man vill när man vill



Vita milslånga oexploaterade stränder, snötäckta bergskedjor och blommande körsbärsträd.

En stor dröm jag har är att kunna resa runt hela jordklotet och se världen utan begränsningar. Om jag hade varit gammal idag så tror jag att jag skulle ha varit en bra bit på väg längs min efterlängtade jorden-runt-resa. Att kunna göra precis vad man vill när man vill göra det är den enda orsaken för mig till att vilja bli gammal.

Jag vill även kunna ha tillgång till ett köttigt bankkonto med tjocka sedelbuntar och glittrande guldpengar staplade i högar stora som berg precis som Joakim von Anka. Jag skulle vilja sätta en jordglob i spinn och låta den stanna helt av sig själv för att välja ut resmål åt mig. Men som sagt allt det där måste man vara lite rikare och kanske lite äldre för att kunna göra.

Tillsvidare får jag nöja mig med att sitta och snurra på den här jordgloben från år 1779 och drömma mig bort till framtiden. Och den absoluta pensionen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: