Om jag vore gammal: Ta det lugnt

Det är nog många som är rädda för att bli gamla, jag är nog mer rädd för att bli medelålders. Det är då allting verkar vara så svårt.

För, när man blir gammal, det är ju då man får chilla på riktigt! Om jag var gammal skulle jag vara rädd för att bli tonåring igen, fatta vad hemskt att uppleva allt igen. Alla krav, all oerfarenhet och alla motgångar.

När man är gammal kan man bara se tillbaka och skratta åt det. Dessutom är det det största tillfället i livet då man kan ta det lungt och se livet på ett annat sätt. Jag tror det skulle vara ganska intressant.

När jag blir gammal kvittar det om jag lever ensam eller inte, jag tror inte att jag kommer vara rädd för döden heller. Jag tror att man finner sig i det. Och jag är redan nu ganska bra på att ta dagarna som de kommer.

Och det går upp för mig nu att jag ser fram lite emot att vara gammal. Det är ju inte så att jag vill bli gammal nu, men det känns helt ok att det kommer hända.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: