Vrede: När är det okej?

Det är många av dessa dödssynder som är så konstiga egentligen.

Som till exempel vrede. Vad då, för man inte bli arg nu heller? Det är visserligen skillnad att bli arg helt oprovocerat, men det finns ju tillfällen då det är helt befogat att bli arg.

Så det som är lite konstigt är att det inte finns några vidare förklaringar om vad som gäller när det kommer till dödsynderna. Man får för det mesta se dom uppradade men aldrig någon manual för när och hur dom gäller.

Borde jag då straffas för att jag blir arg när jag ser uppstoppade djur? Eller är det okej? Jag vet inte, tycker verkligen att någon borde skriva en förklaring så att man inte går runt och är arg och blir straffad med att bli styckad levande i helvetet sen.


Detta är uppstoppade ejdrar från början av 60-talet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: