Otippat: "Ibland är det oväntade det mest uppskattade"



Om cirka en månad är det dags igen, Julafton. Fram tills denna händelse gäller det att bland annat fixa julklappar till alla nära och kära, även om många är emot denna materialistiska tradition har det ändå blivit lite av ett måste.

Och när man köper julklappar gäller det inte bara att rent ekonomiskt ha råd utan du måste även vara lite kreativ och komma på saker som är lite otippade. För det gäller att den som ska få presenten blir verkligt förvånad när han/hon på dopparedagen river bort presentpappret, eller det är oftare roligare då.

Förra året gav jag min tvillingbror en inspelad version av höstkonserten hans program gjorde, detta var något jag lagt ner extremt lång tid på att klippa ihop (närmare 30 timmar). Jag tror ändå han blev ganska förvånad över presenten, eller jag kan i alla fall hoppas det.

Det finns ju alltid saker man förväntar sig att man ska få och visst är det härligt när du får någonting du verkligen vill ha och har nytta av. Men den riktiga lyckan är när du får någonting som är helt otippat och aldrig trodde att du skulle få men ändå har väldig nytta av. Som exempel hade jag önskat mig en touchskärmsmobil från Sony Ericson i julklapp förra året men fick istället den då relativt nya iPhone 3GS.

Om jag den 24:e i år skulle få den en sådan här gammeldags radioapparat som syns på bilden skulle det verkligen vara en sådan julklapp som skulle vara förvånansvärt användbar. Kanske i och för sig hade varit lite mer användbar om det varit en CD-spelare istället för en LP (då jag inte har några LP-skivor).

Jag brukar lyssna på radio när jag vaknar varje morgon men min radio ligger precis mellan att vara ny och häftig och som den på bilden, cool i och med dess retro-utseende. Min är liksom lite beigegul och ser allmänt väldigt tråkig ut. En sådan här skulle verkligen ge mitt rum ett lyft (förutsatt att den också går att använda, vilket jag förmodar att den inte gör då den är stationerad på ett museilager).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: