Tema jul: "Julstök"

Julen är den högtid jag tycker om mest, allt är så mysigt. Nu är det inte långt kvar till julafton och här hemma städas och pysslas det för fullt. Mamma vill tydligen att jag ska städa rummet och det är ju inte direkt det roligaste som finns, men oh well! Lika bra att ta fram dammsugaren.



Det skulle vara roligare att dammsuga om jag hade en sådan dammsugare som på bilden ovan. Den är tillverkad 1953 och gjord av bakelit, rostfritt stål och gummi. Dammsugare började dyka upp i hemmen efter första världskriget.

Dammsugaren skulle underlätta arbetet för hembiträden och göra livet mer hygieniskt. Idag finns det så kallade ”robotdammsugare” som är självgående. Det underlättar ju verkligen arbetet eftersom att man inte behöver göra någonting alls, förutom att sätta på och stänga av den då.

Kanske ska köpa mig en sådan dammsugare när jag flyttar hemifrån, eller kanske inte?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: