Tema Smycken: "Diamonds are a girls best friend!"



Diamonds are a girls best friend! Är det så? Smycken har alltid varit ett sätt att visa att man är välbärgad, desto större diamanter desto rikare är du. Men enligt mig så är det någonting som får mig att känna mig vacker, pricken över i:et så att säga.

Det första jag tänkte när jag såg det här var "Oj, sicket halsband!". Men det var inget halsband utan ett diadem av svarta stenkolsprismor. Det här ska alltså sitta på huvudet och inte runt halsen. Fast det spelar nog ingen roll hur man bär sina smycken så länge de får personen som bär dem att känna sig vacker.

Desto äldre armbanden, halsbanden och örhängena är desto mer värdefulla känns dem, just för att det var farmors mor som hade dem på fest. De har levt och varit med om så mycket om man jämför med något som finns att köpa på H&M idag.

Den enda defekten smycken har om de ska fungera som vänner är att de alltid är försvunna när man vill ha dem på sig, annars är de relativt bra.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: