Tema Smycken: "Små, stora, svarta, guldiga..."

Örhängen finns i alla färger och former. När jag fyllde sju år var min högsta önskan att få ta hål i öronen. Efter lite tjat, eller snarare mycket tjat, slog äntligen min önskan in. Anledningen till att jag var tvungen att tjata var att mamma var rädd för att jag skulle utveckla någon slags allergi mot nickel senare i livet, som tur var blev jag inte drabbad av det.

Men dessvärre hade jag oturen att örhängena fastnade i örsnibben och det gjorde fruktansvärt ont. Då ångrade jag allt tjat eftersom att jag var tvungen att ta ur örhängena och låta hålen växa igen. Jag var förkrossad, nu var jag plötsligt den enda tjejen i klassen som inte hade hål i öronen. Jag fick vänta ett helt år på att ta nya hål. Nu i efterhand kan jag tycka att det var lite onödigt eftersom att jag nästan aldrig har använt örhängen. Men hål i öronen var väl bara något man skulle ha antar jag.

Om man verkligen inte vill ta hål i öronen så är det ju perfekt att det finns clip-ons som man bara kan klämma dit. Örhängena på bilden är just clip-ons och de är halvrunda med en svart glaspärla monterad på vit metall.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: