En grej - en ö: "I en annan dimension på andra sidan ramen"



Det började egentligen som ett skämt när temat presenterades.
”Haha, en spegel vore ju klockrent.” Men när tiden gick funderade jag på det... Vore inte en spegel egentligen en ganska vettig sak att ta med sig till en öde ö?

Jag menar, det blir egentligen aldrig ensamt och den enda du kan prata med är din spegelbild, vilket betyder inga dumma svar... Spegeln är väl vad man kan säga den fåfänges bästa vän, och jag tror att jag utan några andra förnödenheter lätt skulle kunna sitta och prata med mig själv genom den. Lite creepy men ändå. Det jag egentligen skulle vilja ha med mig vore en annan människa, men kunde tyvärr inte hitta någon förutom de andra Youthhoodbloggarna inne på Raspen och i och för sig, jobbigt om man börjar bråka.

Den enda vän du behöver är dig själv... Tvivelaktigt men aja...

Kom att tänka på den första Harry Potter boken när jag såg den här spegeln... Erisedspegeln? ”Många människor har vittrat sönder framför den.” Den visar inte framtiden utan våra innersta drömmar... Jag tror i och för sig vilken spegel som helst skulle göra det tillslut, som en hallucination fungerar i öknen, man blir desperat att se något annat än det som egentligen syns...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: