En grej - en ö: Gästbloggare, Anna Wiberg: "Strandsatt utan dator"



Hur många gånger har man inte tänk på vad man skulle ta med sig till en öde ö?

Jag skulle nog vilja ta med en Rubiks kub. Tänk så mycket tid man har på sig att lösa den om man är strandsatt på en vacker paradisö. Man kanske till och med kan bli så bra på det att man kan lösa den bakom ryggen. Rubiks kub uppfanns 1974 av ungraren Ernö Rubrik. Det tog en hel månad för Ernö själv att lösa den första kuben.

Jag undrar om man blir smartare av att alltid ha Rubiks kub med sig och försöka lösa den? Jag kanske ska prova på det, vem vet jag kanske blir nästa Einstein? Haha.

Frågan är vilken nytta jag skulle ha av min Einstein hjärna om jag sitter ensam på en öde ö utan hopp om att få någon kontakt med civilisationen. Jo förresten, jag kanske skulle kunna komma på hur man bygger en båt så jag kan ta mig därifrån!


Anna Wiberg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: