Resmål: "Somliga går i flätade skor"



Borta bra men hemma bäst. Ett välanvänt ordspråk som vill säga att vi bör resa men inte glömma vart vi kommer ifrån. Jag tror att byta miljö kan vara både hälsosamt och lärorikt.

Vad krävs för att vi ska lämna vårt hem och uppleva en annan plats? För vissa krävs det värme, elefanter och lyxiga hotell. För mig krävs det inte mycket för att jag ska ge mig iväg på en liten tripp.

Jag har dock kommit underfund med att ett par ordentliga skor är ett måste. Eftersom jag fått erfara att trånga Converse lätt framkallar obehagliga blåsor och nagelfall.

Skorna på bilden är heller inget bra val om man ska promenera längre sträckor. Så råkar du vara ägare till ett par skor flätade av björknäverremsor, låt dem stanna hemma nästa gång du reser.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: