Sport: "Situps för en soffpotatis"



Det är lov. LOV. Det betyder att jag nu kan sova och lata mig och vara uppe hur länge som helst på natten. Men sen är det ett ganska speciellt lov, det är nämligen SPORTlov.

Det passar mig inte alls. Jag är en ganska lat mask och föredrar nog att ligga i soffan och titta på folk som åker skidor, än att själv faktiskt dra på mig ett par pjäxor och kasta mig ut i backen.

Därför är det faktiskt himla perfekt att det är OS just nu, jag kan bara ligga i soffan och vara semi-atletisk, jag böjer mig ju i alla fall fram för att ta ett chips då och då.

Jag känner att det är en fruktansvärd tur att jag lever på det motivationshandikappsanpassade 2010-talet, och inte för några sekel och århundraden sen. Hade nog aldrig riktigt pallat att gå upp klockan sex på morgonen för att mata kor och laga frukost.
 
Tacka vet jag soffan!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: