Sport: "KOKHETT, som choklad ska vara"



Nu kommer i och för sig det här inlägget inte riktigt bli detsamma som jag trodde att det skulle bli, men jag kör ändå.

Nu är det ju faktiskt sportlov, så därför är ju sport ett ganska passande tema för veckan. Mina sportlovsplaner bestod när jag valde den här termosen av att åka till Åre på snowboardsemester. Anledningen att jag tog en termos var att kom att tänka på hur mysigt det är att på skidsemester ta en fika i backen.

Tänk dig: några få minusgrader, strålande sol, perfekt snö, grillade hamburgare och en termos med varm choklad, skulle det seriöst kunna bli bättre? Termosen är märkt "Kokhett" och det passar ju också bra med tanke på att det är ofta så man vill ha sin choklad i kylan.

Termosen tillhörde tidigare Alli Anderson och var ett av föremålen som efter hennes död -85 skänktes till Sörmlands Museums samlingar. Familjen Anderson ägde fram till 40-talet gården Bjurskär då gården köptes upp av en annan familj, som äger den än idag. När gården köptes flyttade Alli tillsammans med sin bror och mor ut till en stuga på tomten där de bodde ända tills de alla gått ur tiden.

Som jag nämnde i början om att grejen med inlägget inte blev som det skulle var eftersom resan till Åre i sista stund tyvärr var tvungen att ställas in, detta eftersom jag råkade göra illa armen i Spanien och jag vågade inte riktigt chansa och åka bräda skadad.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: