Hett: "Trött på förfrusna fingrar och tår"



Det där ordet "Hett" kan uppfattas på flera olika sätt. Hett är synonymt med "varmt", men kan bland annat kännas mer som ett slangord.

När jag tänkte "hett" så ville jag vara lite finurlig, och tänkte att en baddräkt kan besvara ordet på flera sätt. Dels bär man den om det är riktigt hett ute, för att inte svettas ihjäl. Sen så tänkte jag lite fördomsaktigt att när vissa män ser en kvinna i baddräkt så tänker de att det är riktigt "hett", om ni förstår hur jag menar?

Detta är en aqua-blå baddräkt från 50-talet. Den är V-ringad framtill och ännu mer V-ringad på baksidan och kommer ifrån Spanien. Tanken med färgen kan ju ha varit att kamouflera sig när man simmar i det aqua-blåa vattnet kanske?

Man hoppas ju att vårt klimat kommer bli hett i Sverige snart, börjar bli lite trött på förfrusna fingrar och tår.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: