Nyårslöfte: "Och en vacker dag blir jag stor musik men jag vill aldrig någonsin bli rik"

Som Cornelis Wreeswijk så vackert sjunger i låten Sambaliten lyder mitt nyårslöfte.

Jag lägger officiellt ner allt trams om att börja träna, sluta röka och plugga mer, för det går ändå inte att hålla. Därför tänker jag komma på ett löfte som faktiskt är möjligt, och det är att inte bli rik.
 
Pengar leder oftast till problem, man är deppig när man inte har några, och när man har så gör man av med dem och får ångest över det. Har man för mycket kanske man blir rånad, och har man för lite så kanske man svälter ihjäl.
 
Jag tänker aldrig bli rik, jag vill faktiskt hellre bli stor musik. Dessutom känns det som ett löfte jag kan hålla ganska lätt, så lat som jag är.


 
Den här kassapparaten blir aldrig min!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: