Svensson: "Svensson, Svensson"

Finns det något mer Svensson än husvagnsemester med skrikande barn, ljummet kaffe i termos och svettiga ostmackor?

Ich don't think so. Men det känns ändå som att Svensson-kulturen har försvunnit ganska mycket, trots program som Ullared. Ullared ger mig för övrigt mardrömmar.



Det här campingsetet ger mig en bild av en landsväg på 50- 60-talet, och en mamma-pappa-barn-familj i matchande träningsoveraller i valfri pastellfärg.

De sitter och tar en liten fika i sina hopfällbara campingstolar. Husvagnen står bredvid, inkopplad i deras röda Volvo. De dricker saft och termoskaffe, och äter svettiga ostmackor.

Kalla mig pretentiös och dundertöntig, men husvagnssemester med matchande träningskläder kommer aldrig bli min grej. Då tältar jag hellre!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: