Tema Nyår: "Låt oss fira tidens frammarsch"



5+6=11. Därav den smått otippade bilden. 2011 är det nya talet och vi har alla chansen att fylla talet med fina minnen.

Åren bara flyger förbi som man brukar säga. Det är uppenbart att tiden håller oss fängslade samtidigt som den för oss framåt. Kan tyckas orättvist. Men nyår är onekligen ett firande av tidens frammarsch.

Förra nyåret skrev jag såhär i mitt inlägg: Mitt nyårslöfte är därför inget annat än att sluta vara tidsoptimist. Optimister i all ära, men tid är inte att jävlas med.

Jag har inte lyckats med mitt nyårslöfte, jag behöver mer tid. Och förresten så är det väl ingen som lyckas med nyårslöften. Det är väl det enda löftet som är allmänt accepterat att bryta?

Hur som helst så firar jag mitt nyår på italiensk mark med tre vänner. Eftersom jag är förälskad i att resa så blir Italien ett bra slut på året 2010 och en perfekt början på det nya året, 2011.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: