Undehållning: Riktigt underhållande är radion

Idag kan vi underhålla oss på så sjukt många sätt, nästan allt vi gör (förutom att jobba och gå i skolan) inkluderar underhållning. Jag tänker då på tv-apparater, datorer och alla dess spel och möjligheter. Internet måste vara den största underhållningskällan av vår tid. Annat är musik, film, böcker och annat.

Men någonting jag tycker är riktigt underhållande är radion. Människor som kan uttrycka sig på ett roligt sätt utan att ens synas måste vara en riktig begåvning. Vi kan inte se personens ansiktsuttryck eller kroppsspråk, här handlar det bara om att vara rapp i käften. Jag personligen tycker inte om radioprogram där det sitter en gammal dam som tar 100 år på sig att klämma ur en mening. Underhållningsprogrammen på P3 däremot, hur mysigt som helst att lyssna på.



Här är en gammal radio som inte bara kunde sända bra radioprogram, den är snygg också! En typisk retrosak som jag lätt hade ställt på hyllan hemma.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: