Favorit-deccenium: 00-talet, då allting kom tillbaka. 2010-talet, då allting stannade.

Vad tänker jag på? Jo, modet. Efter 90-talets extremt kassa modeperiod (om man ens kan kalla det mode) så small det till då det äntligen blev år 2000. Alla modeperioder kom tillbaka och försvann under de här 10 åren.

Men nu, 2010- talet (eller säger man 10-talet?) så blandar vi kläder och stilar hejvilt. Pasteller, spets och kängor. Blommor, skyhöga klackskor och underkläderna utanpå kläderna. Jag kan bara säga att jag älskar det.

På 70-talet hade punken sin storhetstid. En tid som gick ut på att provocera, chocka och göra det själv. Därmed de slitna kläderna, de spretiga frisyrerna, nitarna, säkerhetsnålarna, kängorna.. ja vi vet ju. Men nu glider varannan människa runt med ett par schyssta kängor och känner sig hur cool som helst, utan att vara ett dugg "punk", utan sig själv.



Så jag tycker helt enkelt att det är skitkul att leva just nu, trots att världen håller på att gå under.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: