Favorit-decennium: Absolute seventies

Ibland känns det som jag är född på fel årtionde. Det ultimata skulle ha varit att vara född i början av 50-talet så man skulle få uppleva sin ungdom i slutet av 60- & hela 70-talet.

Jag har växt upp med att höra historier av mina föräldrar om hur de gled runt på sina så kallade "hippie-bikes" och fått se dokumentärer om Woodstock och blivit helt galet förälskad. Liksom musiken, atmosfären, livet i allmänhet verkade så mycket schysstare då. Men även solen har sina fläckar och i detta fallet är det kläderna. Några har sin charm medan när man ser andra undrar man bara vad de tänkte på.


 
Som den här skiddräkten. Den är blommig, och de blandar brunt och gult vilket inte är helt okej. Denna dräkt köptes av en kvinna i början av 70-talet men kunde inte användas så mycket då ägaren väntade barn och den var inte tillräckligt töjbar. Kanske lika bra det.

Fast om jag ska vara ärlig var min första tanke när jag såg den att jag inte skulle ha något emot att bära den här dräkten om det innebar att jag fick uppleva 70-talet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: