Förändring: Idén är förändringens fader



Förändring är något som precis skett på vår blogg. Två nya bloggare har tillkommit och det är vi såklart glada över! Jag tror förändring väldigt ofta bidrar till något gott!

Förändringar borde alltid bidra till något bra, eftersom man ändrar bara på saker som kan bli bättre. Det vore dumt att ändra på saker som redan är excellenta.

Idéer är grunden till förändringar, en huvudingrediens. Idéer skapar förändring som i sin tur förhoppningsvis bidrar till förbättring. Så länge idéer finns så kommer förändring att ske.

Glödlampan har länge varit en symbol för idé och påfund. På bilden finns en gul glödlampa med originalförpackning. Något som får det att vattnas i mun hos alla glödlampssamlare. På förpackningen finns en text där det står; ”Man har bara två ögon…”. Texten syftar på att det är farligt för ögonen att läsa i mörker. En glödlampa är alltså produkten som räddar dig från att läsa i mörker.

Här om dagen låg jag vaken i min säng, jag kunde inte sova, vilket bekymrade mig. Att läsa någon bok var det inte på tal om. Jag kom istället på idén att vända på kudden, eftersom vi vet alla att det inte finns något svalare eller skönare än den andra sidan på kudden. Jag kom på en idé och fullföljde den, vilket skapade en förändring. Förändringen bidrog till att jag somnade. En förbättring alltså.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: