Påsk: påsk problem

Jag förknippar påsk med klurigheter. De flesta har väl någon påsk sprungit runt och letat efter ägg i en skog eller trädgård. Kanske inte låter så klurigt, men när jag var liten fixade alltid mina föräldrar världens knepigaste skattjakt någonsin! Tyckte jag då iallafall.

Det var inte bara någon liten karta man skulle följa, eller gå runt medan ens mamma & pappa sa "varmare varmare kallare varmare" utan här krävdes det högsta koncentration och beslutsamhet. Det var så att vi bara fick en ledtråd. En liten ledtråd. Den lilla ledtråden skulle hjälpa oss att hitta varsitt påskägg inom ett område som var 25 000 kvadratmeter stort. Det gällde att härda ut, för det var så värt det när man äntligen hittade sitt godisfyllda ägg.

Så när man ändå talar om klurigheter, kan ni gissa vad det här är för något? Lite svårt va? Den enda ledtråden ni får är att det kan ha något med påsk att göra.



Nej jag skämta bara, det är en äggsax. Men lite klurigt var det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: