Skola: Mindre text, mera bilder

Här är tjejen som tror sig lida av någon slags stressdyslexi. Det tar oerhört lång tid för mig att läsa igenom någonting, även fast det bara är ett A4 med en saga på. Därför tycker jag att man borde klämma in lite mer schyssta bilder i skolundervisningen.

Jag har inga som helst problem med att läsa igenom en tidining eller bok med snygga bilder i, det gör läsandet mer attraktivt. Jag tror att alla skulle uppskatta mera bilder och snygga illustrationer tillsammans med det de läser.

Allt detta kom jag att tänka på när jag såg den här gamla skolplanschen från 1930. Dock användes den till nykterhetsundervisning och inte till sådan undervisning som jag utsätts för varje dag. Men jag skulle erkänna att det skulle vara mycket mer underhållande att plugga matte om man kunde ta användning av såna här bilder.



Tänk hur grym man skulle vara på att räkna procent liksom.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: