Skrämmande grejer: En okänd identitet under en skrämmande mask



Det okända. Det skulle i och för sig kunna tolkas som mörker, men faktiskt är jag inte mörkrädd alls. Just i det här temat hade jag tänkt begränsa mig mycket mer än så. Något som nämligen skrämmer mig är masker, inte så att jag har en fobi för det eller så, men jag tycker det är obehagligt att inte veta vem som är bakom. Jag skulle kunna dra egentligen hur många exempel som helst, som till exempel maskerader eller maskotar. Lite obehagligt…

Anledningen att jag valde det här föremålet till veckans tema var lite som det jag skrev tidigare, rädslan för masker. Nu var i och för tanken när jag valde föremålet att det skulle vara en gammal dykarmask och inte en rökdykarmask som användes av brandmän. Men vad fasen, det är tanken som räknas! Jag kom i alla fall och tänka på en scen ur Disney-Pixars animerade klassiker, Hitta Nemo. Scenen jag associerar till är den när Nemo simmar ut på öppet vatten och blir tagen av en dykare. Den här dykaren tycker jag ser ganska skrämmande ut just eftersom han liksom är täckt av dräkt, sladdar och glasögon. Plus att han är så jäkla stor. För er som inte kommer ihåg scenen exakt gjorde jag ett litet screenshot från ett youtubeklipp. Det syns någorlunda i alla fall…





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: