Skrämmande grejer: Människans mest skrämmande egenskap, ålderdom!



Hoppas att jag inte sårar någon med mina hårda ord, men jag är verkligen livrädd för att åldras. Det känns som att åren bara svävar förbi, och ändå har jag inte ens fyllt arton år än. Snart står man där med skägg ner till knäna och grått hår (ta inte illa upp alla gråhåriga och människor med långt skägg).

Det som framför allt skrämmer mig för att åldras är att komma till det stadiet i livet då man ska hitta ett yrke som det är meningen att man ska trivas med, och som man sedan skall försöka skapa sig en karriär i. Ett jobb som man är någorlunda intresserad av. Sedan ska man jobba, komma hem och laga mat, sen ska man jobba igen, och så fortsätter det i en slags cirkel känns det som.

När jag fick syn på den här käppen fick jag läskiga bilder framför mig, som ett slags bildspel av mitt liv i framtiden. Det kanske låter knäppt, men det var väldigt spännande kan jag tala om. Både formen och färgen som den här käppen har känns verkligen gammalt. Personligen tycker jag att bära käpp är rätt coolt. När jag blir gammal vill jag bära käpp, skulle kunna tänka mig just den här käppen faktiskt. Käppen är såklart ett hjälpmedel om man har det svårt att gå och ta sig fram, men även som ett vapen. Det perfekta redskapet för äldre som vill kunna försvara sig mot elaka ungdomar som försöker råna dem på handväskor och plånböcker. Värt att tänka på!

Jag tror att den största anledningen till att jag skräms för att åldras är att jag trivs som jag är nu, och som jag lever nu. Men jag resornerar såhär, att så länge man vill vara en ungdom, så är man en ungdom oavsett ålder, och det är den meningen jag kommer att leva på!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: