Myndig: Den gyllene åldern



När jag nu skriver det här inlägget (söndagen den 23 maj) är det exakt 66 dagar kvar till den 28 juli. Med hjälp av veckans tema tror jag ni kan gissa vad som händer då. Nämligen den dagen då Max af Klercker blir myndig (och även då en av våra andra bloggare har exakt ett år kvar, någon som börjar på K och slutar på lara).

Självklart kan man ju (mest om man är över 18) undra vad det är som gör det till en sådan ålder. Krogen sägs ju i och för sig vara väldigt överskattad, men utan att ha varit där blir det grymt efterlängtat. Även körkort kan kännas avlägset innan myndigheten, men bara känna att man liksom har möjligheten att ta det är lockande och nu, med endast två månader kvar är det liksom något att fokusera på. Hmm vad har vi mer då? Jo just det, en kanske liten sak när man kan gå på krogen, men att ha möjligheten att kunna köpa egna folköl från mataffärer. En liten detalj som liksom plockar personliga vuxenpoäng.

Och det var just den tredje punkten jag tänkte när jag valde ölkruset som du kan se på bilden. Kruset i sig är ifråååån… fan… Ja något jag kan hoppas på i och med myndigheten är också att sluta vara lika klantig. För nu är det faktiskt så att jag tappat bort lappen med information om kruset, men fint är det i alla fall!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: