Myndig: Körkort



Att fylla 18 år är en rätt soft grej, det finns mycket nya möjligheter som öppnar sig för en. Några av dom är (som de flesta kanske redan vet) gå på krogen, köpa tobak, du får rösta, du får spela på hästar, ta körkort, du får byta namn, du får gifta dig och du är myndig, vilket är som en synonym för fri.

När jag såg listan på vad man faktiskt nu får göra, inser jag att jag inte gjort speciellt många av punkterna. På gott och ont, jag vill ju inte gifta mig på ett väldigt bra tag iallafall. Men som typ körkort. Jag borde verkligen ta körkort. Jag har kompisar som är yngre än mig som redan glider runt på stan i sina bilar.

Fast det är rätt okej, att ta körkort är supersvårt faktiskt. Men den dag då jag äntligen får hålla det där lilla kortet i min hand vill jag ha en sån här bil.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: