Saker jag inte vill ha på mitt rum: Tavlor



Vad vill man inte ha i sitt rum? De två mest logiska sakerna borde väl vara grejer som är helt onödiga, som till exempel en traktor, tror inte den skulle fylla någon funktion i mitt rum. Och den andra är nånting läskigt, vilket inte ens behöver en förklaring.

Någonting som alltid skrämt upp mig mycket är att ha porträtt av folk som tavlor. Det är bara obehagligt, känns som om man alltid har någon som kollar på en.

Precis som den här tavlan. Den är för det första svartvit, vilket gör så att mannen på bilden ser ännu mera läskig ut. Sen att mannen också bara stirrar ut på ingenting gör så att det automatiskt känns att han stirrar på mig.

Nu vet jag ioförsig ingenting om mannen på bilden, det enda jag vet är att tavlan kommer från försäkringskassan. Vem vet, han kanske var en riktigt schysst snubbe och inte alls läskig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: