Samma sak: Spiskris



En spis, vad har ungdomar för relation till spisar? I många fall ingen alls. Och om de har det så är den förmodligen varken frivillig eller stabil.

Jag är själv ingen stjärna i köket, men jag har vunnit en kocktävling en gång. Hur det gick till förblir ett mysterium. Jag är som en konstnär i köket, har stor ambition, kladdar mycket och städar lite.

Det är väldigt hög skaderisk i köket. Varje matlagningstillfälle är en risk. Lyckas jag hålla mig undan från att bränna mig på spisen, så bränner den mig indirekt när jag bränner mig på den förbaskade maten. Spis och kris rimmar, och för mig är inte det en slump. Det är inte så att jag inte gillar att laga mat, för det gör jag, tror jag. Det är nog så att jag och spisen har fått en dålig start, vi får börja om på nytt, när jag blivit lite äldre...

Seniorbloggen
har också spisen som tema denna vecka. Utan att vilja verka fördomsfull så tror och hoppas jag att seniorerna har en finare samt stabilare relation till spisar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: