Godsaker: "Farligt, men gott"

Sockersug är farligt. Både fysiskt och ekonomiskt. Jag kan inte räkna gångerna jag brutit mot godisförbud för att jag inte kan stå emot frestelsen. Och blir det en dålig vana är inte 7,90 per hekto för lösgodis inte så superbilligt längre.

Lösgodis, choklad, läsk, glass. Även ketchup, yoghurt och smör. Alltså nästan allt vi stoppar i oss dagligen innehåller socker eller annat sötningsmedel. Farligt alltså. Men så har jag även hört att sockersuget samt sockerkicken är bluff. Att det är beroendet och förväntningarna som skapar suget istället för själva sockret. Men hur kan då en fyraåring få en sockerkick första gången han äter godis?



På bilden syns en sockertopp. Alltså en bit med packat socker som man senare skär upp i små sockerbitar som man senare kan använda i kaffet om man så gillar. Själv tycker jag kaffe endast skulle vara värt att dricka om det vore halvt dränkt i både socker och mjölk.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: