Godsaker: "Skafferi"



Tyvärr finns det inte mycket fakta om detta skåp. Det är enligt beskrivningen ett hörnskåp med en tresidig fasad och en dörr. Och så har den även lite blommor målat på sig.

Det är lite synd när det inte finns så mycket fakta om vissa föremål. Jag skulle vilja veta mer om vart saker kommer ifrån, vad dom hade för funktion där och hur dess ägare var. Det är nog lite mycket att begära att låta någon stackare sitta och ta reda på allt det där men det skulle vara intressant.

Synd att inte alla saker i världen har en hjärna, eller åtminstone ett minne, så det skulle kunna föra vidare allt det varit med om. För det finns säkert prylar som varit med om mer än vad en del människor har varit.

I alla fall, godsaker var det ja! Jag tänkte direkt på mig själv, inte för att jag är en godsak, utan för att jag ständigt är på jakt efter godsaker. Jag kollar skafferiet minst 2 gånger i timmen hemma efter något att tugga på, även fast jag vet att det inte har tillkommit någonting.

Lite tragiskt kanske, men vad ska man annars göra när det är för kallt och mörkt för att gå ut?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: