Godsaker: "Väga godis"



I söndags tittade jag på 3 olika tv-program som handlar om vikt. Jag tycker att det är kul att de lägger programmen på just söndagar, eftersom det är dagen efter fredag och lördag då man oftast unnat sig lite extra godsaker.

Att placera dessa program på en söndag (då man oftast inte har något annat för sig än att titta på tv) är bara kul, för tänk vilka skuldkänslor man får när man suttit kvällen innan framför en rulle och smällt i sig en påse chips. Och dagen efter har vi Anna Anka på skärmen skrikandes att man är lat och fet.

Men godsaker, det ska man verkligen unna sig! I mitt tidigare inlägg skrev jag om godis, vilket är en riktig godsak. Och varför finns det godis över huvud taget om man inte ska unna sig det? Va?

Men eftersom alla gillar godsaker, eller ja de flesta iallafall, så tycker folk som säljer godis att det är kul att sätta högt pris på godis. Det är faktiskt riktigt frustrerande för en godisälskare som jag. Så varje gång jag ska unna mig en godispåse måste jag väga den cirka 50 gånger så att jag inte riskerar att äta upp alla mina pengar. Det är också mycket frustrerande. Man kanske ska tänka på vad Anna Anka säger ändå.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: