Tema !: "Både praktiskt och ekonomiskt"



Temat den här veckan är ju utropstecken, men när man egentligen ser det här föremålet skulle tema frågetecken passa bättre. Föremålet på bilden är ett skoformat badkar i ett material som förmodligen är koppar. Nu ser det när det är uppställt så här dessutom ännu mer komiskt eftersom de har dessa små trähjul i sidan som naturligt drar paralleller till lådbilar. Eller är det bara jag?

Nä, men för att förklara min rubrik är det väl just precis så. Praktiskt och ekonomiskt. Eftersom det är ganska litet och skoformat tar det liksom inte så mycket plats. Vilket dessutom leder till att det krävs allt mindre vatten att fylla upp skon i jämförelse med ett vanligt badkar. Längst fram på ”skon”, alltså i tån, sitter ett munstycke där man ska placera slangen och sedan börja spruta in vatten.

Men även om det här ”badkaret” är extremt coolt tror jag även att många (inklusive mig) skulle få en sorts klaustrofobisk känsla på grund av den instängdheten. Men också väldigt bra för ekonomin då vattenräkningarna automatiskt krymper då det behövs mindre vatten för att fylla upp.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: