Tema !: "En enastående känsla"

När jag ser dig pirrar det till i magen. Även om du inte tittar åt mitt håll.

Det är som att du inte känner mig när vi passerar varandra. Du har ett övertag som får mig ur balans och jag blir nervös. Ibland kan jag se dig lysa långt borta, ibland kan jag höra dig låta och jag undrar vad som är på gång.

Du drar till dig allas uppmärksamhet. En speciell känsla omfamnar mig när jag ser dig och jag känner mig skyldig…

Kära Polis varför får du mig att känna såhär?

Även en leksakspolisbil av plast ger mig en känsla som absolut skulle kunna betecknad med ett utropstecken. Denna polisbil drivs med batterier och är målad som en svensk polisbil. På motorhuvudet står det med stora bokstäver POLIS. Av någon anledning ger denna polisbil mig en obehaglig känsla, precis som om den vore riktig. Den har registreringsnummer DICKIE vilket avdramatiserar allt lite grann.

Det är konstigt hur polisbilar kan oroa oss så mycket, de är ju till för vår säkerhet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: