Tema Vatten: "Vill du ha en manick? Jag har hundra!"

Så sa Ariel i Disneys "Lilla sjöjungfrun". Vatten är något av det häftigaste, men också läskigaste som finns. Kanske inte det vattnet som kommer ur kranen hemma, men vatten som hav och sjöar. Man vet aldrig vad som gömmer sig där, längst ner på havets botten. Så tänk dig att leva där nere!

Att i alla fall få utforska haven skulle vara riktigt häftigt. Ibland önskar jag att jag var pirat, speciellt när jag kollar på Pirates of the Caribbean-filmerna. Att gilda runt på ett skepp och vara med om en massa spännande och hårresande äventyr, det skulle verkligen vara något.

Om något sådant någonsin skulle inträffa, skulle jag införskaffa mig en sån här kista att förvara mina prylar i:



Det här är en äkta sjömanskista från 1900. Den är grön och prydd med massor av dekorativa saker. Såsom tro/hopp och kärlekssymbolen, nakna brudar med mera. Det är kul att tänka på att det här är en äkta sjömanskista, undrar vilka ställen den har befunnit sig på?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: