Skönhet: "Fruset i en hundradels sekund"



Skönhet är en definition. Det finns inte, och kommer aldrig finnas något rätt eller fel när det gäller skönhet. Det kan gälla allt från mänskligt utseende till en antik byrå. Men det kan även vara en miljö, en plats, en känsla – ett fotografi.

Som entusiastisk hobbyfotograf känner jag verkligen till just den där känslan att kunna förverkliga ren skönhet. När slutaren öppnas efter en hundradels sekund och förevigar ljusinsläppet på den superkänsliga CMOS sensorn och LCD-skärmen visar vad som förhoppningsvis är exakt den bilden du letar efter. Samtidigt som det ibland också kan vara en slump i ljussättning och placeringsmomentet som uppnår perfektionen.

Jag är en väldig fantast av att fotografera blommor, helst i extrema närbilder, och ofta blir det ett väldigt pilligt jobb som resulterar med flera hundra bilder i olika exponeringar, men runt de där få som blir riktigt bra finns en riktigt speciell känsla...



Bilderna på bilden är tre av många småbilder som föreställer olika monument och platser från Hong Kong, och jag undrar vilken känsla den här fotografen haft då bilderna framkallades. Bilderna, i alla fall de jag kollade på var riktigt snygga faktiskt, med mycket kontrast och skärpa. Good job!


Postat av: aalexandra - f o t o b l o g g

Jag tycker ni alla skriver väldigt bra och får fram vad ni vill säga på ett bra sätt! :)

2010-10-19 @ 17:56:13
URL: http://alexphotos.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: