Tema Vuxenpoäng: "Min receptbok"

Samlat på sig vuxenpoäng har man gjort med stormfart på senaste tiden. För ungefär en timme sedan satt jag till och med och skrev ihop en egen receptbok, jag undrar ju om det kanske börjar spåra ut lite… fast det gör ingenting, för god mat är nog av det bästa som finns.



Så då var det passande att jag har valt en kastrull till detta tema. Vad ska man med en receptbok till om man inte har en kastrull liksom? Kastrullen är bäst, tänk hur mycket pasta, linssoppa och nudlar jag har kokat i mina dagar. Tyvärr vet jag inte hur gammal denna kastrull är, eller vad för rätter som tillagades med hjälp av den.

Det är faktiskt inte så tråkigt och hemskt att laga mat som man kan tro. Dock kan jag inte laga någonting utan att det ser ut som att det har varit krig i köket. Men det är ett vuxenpoäng som jag får ta mig ann snart, kanske när min receptbok är färdig? Tur att det kan ta ett tag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: