Tema Vuxenpoäng: "Vem har flest poäng?"



Vuxenpoäng får du om du gör någonting som är vuxet och ansvarfullt. Om en vecka flyttar jag och min kompis till en egen lägenhet, vuxet! Till den har vi köpt säng, ansvarfullt! För det här får vi hur mycket vuxenpoäng som helst, hade det varit en tävling hade vi legat i topp, om man bortser från att vi förutom säng och lägenhet är otroligt barnsliga.

Jag kan tänka mig att den som sov i den här sängen var tvungen att plocka vuxenpoäng lite tidigare än vi måste idag. Vi kan komma undan med saker som inte är särskilt vuxna. Det enda vi behöver ta ansvar över är oss själva och det tycker vi är jobbigt. Plugga, nej usch, ungefär.

Vi kanske borde ha en tävling i alla fall, så att alla vill vara den som har flest poäng, och automatiskt blir vi mer ansvarfulla och mogna. Fast tyvärr skulle vi nog inte vara mogna trots allt, jag menar, människor fuskar!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: