Fräscht: "Förlossningstång"



Det är mycket roligare att vara ironisk än att vara seriös. Fast det fungerar ju bara om alla andra fattar att man är ironisk, annars framstår man mest bara som dum i huvudet.

Jag hade först tänkt skriva en text om hur fräsch denna förlossningstång från 1913 var. En förlossningstång är precis vad det låter som, en tång som användes vid förlossningar förr i tiden. Behöver nog inte gå in på hur den användes i detalj.

Men om jag hade skrivit om dess fräsch-het kanske inte alla hade fattat ironin och jag ville inte riskera att framstå som något äckel här ute på internet. Så för enkelhetens skull säger jag att förlossningstången är allt annat än fräsch.


Postat av: Thomas

Forstår inte -- vad är problemet med förlossningstången??

2010-10-05 @ 17:22:52
URL: http://www.corporeality.net/museion

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: