Lång hållbarhet: "Tyll och korsett"



Det är såklart många saker som har riktigt lång hållbarhet. Eller inte. Iallafall inte min dator. Men jag prövar mig på att skriva ett inlägg ändå.


Men jag försökte tänka mig andra saker som har riktigt bra hållbarhet. Och med tanke på att saker ju måste hålla bättre om man inte använder de så mycket. Och så hittade jag en mycket fin klänning från 1917, en långklänning i vitt siden och blommönster.

Så fin, eller snarare vacker. Jag tänker att den som köper en sådan klänning måste ju bara använda den vid mycket speciella tillfällen. Kanske baler, bröllop? Tyllen och korsetten är det som får mig att tänka på det.

Den här klänningen måste ha hållit bra, med tanke på att den faktiskt finns kvar och fortfarande mycket vacker. Den var nog varsamt använd och därmed den långa hållbarheten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: